Pełny opis szkolenia:
Akademia Marketingu i Zarządzania Praktyką Stomatologiczną
cykl praktycznych szkoleń obsługi pacjenta dla lekarzy stomatologów i personelu praktyki.
Dewiza naszej firmy to „kursy i szkolenia praktyczne, które mają sens”, dlatego postanowiliśmy przygotować cykl szkoleń, które maja na celu skoncentrowaniu się na najważniejszych umiejętnościach koniecznych do osiągnięcia sukcesu w prowadzeniu praktyki stomatologicznej.
Cykl szkoleń przeznaczony jest dla właścicieli praktyk stomatologicznych oraz personelu zarządzającego klinikami stomatologicznymi, a także personelu pomocniczego (recepcjonistek, asystentek, higienistek). Cały cykl zajęć jest przygotowany na bazie wieloletnich doświadczeń, praktycznych działań na rynku usług w Polsce, popartych doświadczeniami polskimi i zagranicznymi w oferowaniu usług stomatologicznych.
Program szkolenia dla lekarzy składa się z cyklu szkoleń, których głównym celem jest nabycie i utrwalenie umiejętności niezbędnych i koniecznych w codziennym kontakcie z pacjentem. Skuteczna komunikacja to sztuka, która oparta jest o prowadzenie rozmowy z pacjentem przez stomatologa, budującej zrozumienie i przekonanie do wykonywanych zabiegów. Obsługa pacjenta to proces budowania atmosfery zaufania i długotrwałych relacji przynoszących konkretne efekty np. wyrabianie u pacjentów nawyku systematycznych wizyt w gabinecie stomatologicznym.
Po szkoleniach uczestnicy będą:
- wiedzieli jak skutecznie budować swój autorytet poprzez aspekty komunikacyjne z pacjentem,
- wiedzieli jak wykorzystać swoją wiedzę fachową do budowania długotrwałych relacji ,
- potrafili wykorzystać elementy perswazji w codziennym kontakcie w praktyce,
- praktycznie wiedzieli jak zamieniać obiekcje w potrzeby pacjenta,
- potrafili przeprowadzić tzw. „trudne rozmowy” i umieli się do nich przygotować,
- radzili sobie jak skutecznie przedstawić plan leczenia i kosztorys.
Szkolenia praktyczne budujące, utrwalające prawidłowe umiejętności i zachowania konieczne w codziennym prowadzeniu praktyki stomatologicznej i obsłudze pacjenta przez lekarza stomatologa:
– plan leczenia –„Trudne rozmowy z pacjentem, czyli jak skutecznie przedstawić plan i kosztorys leczenia”
– sztuka perswazji – „Sztuka perswazji i wywierania wpływu na pacjenta”
– efektywna komunikacja – „Efektywna komunikacja z pacjentem”
– budowanie relacji – „Budowanie relacji w procesie obsługi pacjenta”.
Dodatkowo szkolenia przygotowane również dla lekarzy i personelu praktyki koncentrujące się na obsłudze pacjenta i prowadzeniu rozmowy:
– przez telefon – „Obsługa pacjenta przez telefon, skuteczne metody przeprowadzania rozmowy”
– bezpośredno – „Obsługa pacjenta – bezpośrednia rozmowa, skuteczne metody oddziaływania na pacjenta”.
Każde ze szkoleń ma na celu wykreowania scenariusza konkretnych zachowań, wypracowania skutecznych i intuicyjnych nawyków postępowania w kontakcie z pacjentem.
Plan szkolenia:
Trudne rozmowy z pacjentem, czyli jak skutecznie przedstawić plan i kosztorys leczenia
Głównym celem szkolenia jest zdobycie i utrwalenie umiejętności prowadzenia rozmowy z pacjentem. Zbudowanie odpowiedniej relacji oraz przekonaniem go do zakresu proponowanych zabiegów.
W czasie szkolenia nauczysz się:
- Sposobów prowadzenia zrozumiałej i skutecznej prezentacji planu leczenia i kosztorysu zabiegów
- Budowania atmosfery zaufania
- Budowania długotrwałych relacji z pacjentem.
- Budowania u pacjentów nawyku systematycznych wizyt w gabinecie stomatologicznym.
Poszczególne etapy szkolenia są odzwierciedleniem przebiegu wizyt pacjenta w gabinecie stomatologicznym: od rozmowy wstępnej, przez ustalenie zakresu prac i zabiegów, uzgodnienie kosztorysu aż do wyznaczania i omówienia kolejnych działań w stosunku do pacjenta.
Etap I – rozmowa początkowa
- Powitanie i przedstawienie (budowanie przyjaznej atmosfery wizyty)
- Skuteczne pozyskiwanie informacji (sztuka zadawania pytań)
- Skuteczny przekaz informacji
Etap II – skuteczne przedstawienie propozycji leczenia oraz kosztorysu
- Jak przygotować się do efektywnej rozmowy z pacjentem?
- Udzielanie informacji zrozumiałej dla pacjenta.
- Budowanie wartości poprzez prezentację korzyści planu leczenia.
- Prezentacja alternatyw z podkreśleniem najbardziej korzystnej dla pacjenta.
- Cena jako wartość, a nie koszt dla pacjenta.
- Prezentacja wartości stałej opieki stomatologicznej vs. działania doraźne.
Etap III – pokonywanie obiekcji pacjenta
- Przyczyny powstawania obiekcji.
- Zrozumienie obiekcji pacjenta.
- Przekształcanie obiekcji pacjenta w uzgodnienie leczenia wg. propozycji planu leczenia.
- Reakcja na obiekcje oparta na zasadzie budowania autorytetu lekarza.
- Efektywna informacja zwrotna, czyli jak zwracać uwagę pacjentowi.