Terminy:
Cena: 5690 PLN
Miejscowość: Katowice
Punkty edukacyjne: 23
Sztuka Okluzji – stopień 1: „Jak zbadać pacjenta, żeby korony i wypełnienia pasowały, a protetyka była przewidywalna?”

Benefity uczestnictwa w szkoleniu:

  • kurs to okluzja przyjazna, przejrzysta i zaadaptowana do polskich warunków
  • 30-to letnie doświadczenie wykładowcy
  • w czasie kursu kładziemy szczególny nacisk na ćwiczenia praktyczne
  • proste i jasne protokoły postępowania z pacjentem
  • sprawdzone praktyczne protokoły rozwiązywania nawet najbardziej skomplikowanych problemów
  • umiejętności, które sprawdzają się od razu w codziennej praktyce
  • brak uszkodzeń prac protetycznych po leczeniu (np.odprysków porcelany)
  • eliminacja nadwrażliwości zębów po leczeniu, ścierania zębów
  • nowoczesny sprzęt i materiały
  • przewidywalność i stabilność efektów leczenia


Zobacz pełny opis poniżej »

Pełny opis szkolenia:

Szkolenie prowadzone przez dr Przemysława Marcinowskiego, pierwszego polskiego absolwenta Dawson Academy (rocznik 2007) w USA (jednego z najbardziej uznanych ośrodków szkolenia z zakresu okluzji na świecie) oraz jego 26-letni staż pracy daje Państwu gwarancję zdobycia pełnej wiedzy praktycznej. Po wielu latach prowadzenia szkoleń z zakresu okluzji, powstał nowy, zmieniony zakres kursów w których nacisk położony jest na umiejętności praktyczne. Małe grupy powodują że każdy z uczestników ćwiczy pod indywidualną opieką dr Marcinowskiego.
W swojej pracy dydaktycznej dr Marcinowski odnosi się nie tylko do doświadczeń dr Dawsona, ale również do prac na których dr Dawson opierał swoje badania: prof. Sigurd Ramfjord, dr. Harry Lundeen, dr. Charles Gibbs i dr. Marka Pipera.

Dlaczego warto poznać tajniki Okluzji podczas cyklu szkoleń prowadzonych przez dr Marcinowskiego posiadającego kompletny obraz wszystkich teorii (szkół) okluzyjnych oraz poparte własnym wieloletnim doświadczeniem?

  • Doświadczenie w szkoleniu kilkuset dentystów pozwoliło na wprowadzenie procedur i ćwiczeń praktycznych, które zdadzą egzamin w Waszej praktyce następnego dnia po szkoleniu.
    „Na prowadzonych moich szkoleniach skorelowałem wiedze z wielu źródeł, która funkcjonuje w mojej praktyce od ośmiu lat”

    dr Marcinowski
  • Zdobędziecie wiedzę o zasadach funkcjonowania okluzji popartą czterdziestoletnimi badaniami z różnych dziedzin.
    „Cała tajemnica sukcesu terapeutycznego polega na umiejętnym powiązaniu badań z różnych dziedzin stomatologii i całej medycyny. Moim celem jest żeby uczestnik po kursie umiał znaleźć rozwiązanie nawet dla zaskakującego i skomplikowanego przypadku”

    dr Marcinowski
  • Nauczycie się rozpoznawać kiedy narząd żucia jest uszkadzany z powodu przeciążeń.
    „Nie ma nic cenniejszego niż wyniesienie praktycznych umiejętności z kursu. Stąd na 9 dni 3 stopni kursu, aż 5 jest poświęconych na praktyczne opanowanie różnych umiejętności. Teoria jest ważna po to żeby zrozumieć, ale praktyka jest po to żeby teorię zastosować już od poniedziałku w swoim gabinecie.”

    dr Marcinowski
  • Nauczycie się tak badać pacjenta, żeby mieć komfort leczenia, rozumiejąc możliwości i ograniczenia.
    „Mamy do dyspozycji coraz nowsze i doskonalsze technologie w stomatologii. Cóż jednak z tego, jeśli na koniec okazuje się że problem w okluzji potrafi unicestwić najpiękniejszą koronę, najlepiej dopasowany most czy długie i żmudne leczenie ortodontyczne. Na kursie pokazuję wszystkie umiejętności praktyczne, które stosuję u siebie w gabinecie , i które co najważniejsze działają.”

    dr Marcinowski
  • Zdobyte wiadomości pozwolą Wam zaplanować i wykonać leczenie zachowawcze, protetyczne i ortodontyczne w sposób nieurazowy dla okluzji i dający pacjentowi komfort po leczeniu.
  • Nauczycie się rozpoznawać przed leczeniem czynniki ryzyka dla planowanego leczenia.
  • Ta wiedza pozwoli na likwidację i zapobiegnie jatrogennemu wytwarzaniu węzłów urazowych (szczególnie w przypadku rekonstrukcji protetycznych).
    „Nie do przecenienia jest praktyczna umiejętność analizy przypadku pod kątem rokowania planowanego leczenia. Nie mam wątpliwości, że każdy z naszych koleżanek i kolegów chciałby uniknąć niespodziewanych powikłań, ktore można bardzo często przewidzieć już na etapie planowania. Wystarczy wprowadzić odpowiedni protokół postępowania z pacjentem już od pierwszej wizyty.”

    dr Marcinowski

Na szkoleniu „Sztuka Okluzji – stopień 1: Jak zbadać pacjenta, żeby korony i wypełnienia pasowały, a ortodoncja była przewidywalna?”

DAJEMY PODSTAWY TEORETYCZNE DIAGNOZOWANIA OKLUZJI WG. SPRAWDZONYCH OD KILKUDZIESIĘCIU LAT PROTOKOŁÓW EWOLUUJĄCYCH WRAZ Z POSTĘPEM WIEDZY.

PRZEANALIZUJEMY JAKIE ASPEKTY INNYCH TEORII SĄ DO ZAAKCEPTOWANIA, A KTÓRE SĄ WYRAŹNIE SPRZECZNE Z PRZEDSTAWIANYM NA KURSIE PROTOKOŁEM.

Czy mieliście kiedykolwiek uczucie, że wykonaliście całe leczenie prawidłowo a efekt nie jest zadowalający?

Czy mieliście kiedykolwiek wrażenie, że pomimo Waszej wiedzy i doświadczenia nie rozumiecie dlaczego leczenie poszło nie tak jak powinno?

Czy czujecie, że Wasza wiedza z uczelni ma luki pomimo, że staraliście się ją przyswoić i zrozumieć?

Czy wreszcie macie wrażenie, że wiedza o okluzji jest skomplikowana i dostępna wyłącznie dla specjalistów?

Jeśli tak, to wiedzcie, że już po tym kursie możecie rozwiać swoje wątpliwości.
Stwierdzicie, że okluzja nie jest tak skomplikowana jak mówią.
Dzięki ćwiczeniom w czasie 2-go i 3-go dnia kursu diagnostyka stanie się jasna.
A pamiętajcie, że jak mówi łacińska sentencja:
bene diagnosticur, bene curatur.

Przyjedź na kurs i:

  • zrozum jak funkcjonuje zgryz
  • dowiedz się dlaczego Twoje wypełnienia powodują czasami ból u pacjenta po zabiegu
  • poznaj mechanizmy, które prowadzą do uszkodzeń uzupełnień protetycznych np. odpryski porcelany
  • dowiedz się dlaczego leczenie ortodontyczne trwa tak długo, a wady powracają
  • naucz się rozpoznawać przypadki nieuleczalne albo kompromisowe jeszcze przed leczeniem

JEŚLI ZAJMUJESZ SIĘ STOMATOLOGIĄ ZACHOWAWCZĄ, PROTETYKĄ ALBO ORTODONCJĄ – TO SZKOLENIE WNIESIE NOWĄ JAKOŚĆ DO TWOJEJ CODZIENNEJ PRACY.

Szczególnym elementem kursu jest nauka posługiwania się tomografią komputerową w leczeniu problemów okluzyjnych.

W trakcie szkoleń Dr Marcinowskiego dowiecie się wszystkiego na temat:

  • Jak funkcjonuje narząd żucia?
  • Jak zbadać staw skroniowo-żuchwowy?
  • Jak rozpoznać czy narząd żucia funkcjonuje prawidłowo?
  • Na czym polega 10 czynników prawidłowej okluzji?
  • Jak prawidłowo zbadać funkcjonowanie narządu żucia?
  • Jak wykryć nieprawidłowości?
  • Dlaczego zęby bywają nadwrażliwe?
  • Jak w praktyczny sposób wyrównać zgryz?
  • Jak zwiększyć przewidywalność leczenia stomatologicznego?
  • Co to jest Centralna Relacja?
  • Jakie są metody rejestracji zwarcia?
  • Jak posługiwać się łukiem twarzowym?

Zobacz jak przyjemny może być nasz zawód kiedy rozumiesz problemy pacjenta i wiesz czy możesz i jak możesz pacjentowi pomóc.

Szczegółowy plan zajęć:

I dzień – Teoria

  • Anatomia ssż, funkcjonowanie narządu żucia, centralna relacja.
  • 10 czynników prawidłowej okluzji.
  • Protokół pełnego badania pacjenta (wykonanie modeli i oprawienie w artykulator)
  • Formularz analizy zgryzu punkt po punkcie, badania dodatkowe, perio, MRI, tomografia.
  • Artykulatory i łuki twarzowe; co dają, jak je używać, jak je wybrać?
  • Dlaczego klasyfikacja Angle’a nie wystarcza?

II dzień – Klinika

  • Pokaz badania pacjenta krok po kroku.
  • Ćwiczenia z badania pacjenta.
  • Ćwiczenia praktyczne: rejestracja łukiem twarzowym.
  • Ćwiczenia praktyczne przy fotelu w grupach 4-osobowych (rękoczyn Dawsona, badanie obciążenia ssż).
  • Ćwiczenia praktyczne przy fotelu w grupach 4-osobowych (rejestracja zwarcia).

III dzień – Laboratorium

  • Wykonywanie wycisków pod badanie wstępne pacjenta- najczęstsze błędy.
  • Oprawianie w artykulator.
  • Ekwilibiracja na modelach.

Małe grupy uczestników (tylko 10 osób) gwarantują pełny kontakt z prowadzącym i indywidualną opiekę dr Marcinowskiego.

Wszyscy uczestnicy otrzymają gotowe do użycia formularze analizy zgryzu, skrypt, certyfikat uczestnictwa i punkty edukacyjne.

Uczestnicy kursów mogą korzystać z indywidualnych konsultacji swoich przypadków z dr Marcinowskim.