Profesjonalna promocja, marketing i sprzedaż usług stomatologicznych.
Jak dotrzeć do odpowiedniej grupy pacjentów?
Jak zwiększyć liczbę pacjentów, zysk i efektywność działań marketingowych?
Sprawdzone rozwiązania na każdym etapie rozwoju gabinetu.
Benefity uczestnictwa w szkoleniu:
- kurs to promocja gabinetu i usług oparta o doświadczenia w polskich warunkach rynkowych
- 25 letnie doświadczenie wykładowcy w tym ponad 5 letnie w obszarze promocji i sprzedaży usług gabinetów stomatologicznych
- w czasie kursu kładziemy szczególny nacisk na praktyczne, sprawdzone rozwiązania
- efektywna komunikacja z pacjentem, na każdym etapie
- co działa, a co nie działa w promocji gabinetu i zdobywania pacjentów
- rozwiązania, które sprawdzają się od razu w kontaktach z pacjentami
- jak zoptymalizować działania promocyjne i jakie są związane z tym wydatki
- w jaki sposób budować grupę pacjentów gabinetu odpowiednią do świadczonych usług
- efektywne sposoby budowy pozycji gabinetu na obszarze jego działania
- rola personelu w promocji gabinetu i jego usług
- indywidualny efektywny plan działań marketingowych i sprzedażnych dla gabinetu
Pełny opis szkolenia:
Dewiza naszej firmy to „kursy i szkolenia praktyczne, które mają sens”, dlatego postanowiliśmy od kilku lat przygotować cykl szkoleń, mających unikalny na rynku program, a w miarę zmian rynkowych i zdobywanych doświadczeń staramy się go modyfikować, aby jak najlepiej pomógł w osiąganiu efektów.
Szkolenie przeznaczone jest dla właścicieli gabinetów stomatologicznych oraz personelu zarządzającego klinikami stomatologicznymi. Program szkolenia jest przygotowany na bazie doświadczeń i wieloletnich, praktycznych działań na rynku usług w Polsce, popartych doświadczeniami zagranicznymi w oferowaniu usług stomatologicznych.
Głównym celem szkoleń jest:
Zwiększenie rentowności gabinetu przez spójne i efektywne działania marketingowe: promocje usług i kreacje wizerunku (brandu) praktyki:
- zbudowanie i ugruntowanie pozycji praktyki na rynku lokalnym,
- wykreowanie lub utrzymanie pozycji lidera w obszarach działania praktyki,
- nauka efektywnego budowania wizerunku gabinetu,
- praktyczna nauka dotarcia do różnych grup pacjentów – zagrożenia i możliwości,
- zwiększenie efektywności prowadzenia działalności, czyli zmaksymalizowanie rentowności praktyki stomatologicznej – napływ nowych pacjentów i utrzymanie już istniejących,
Dowiecie się Państwo:
- co to jest prawidłowa promocja praktyki?
- gdzie należy się reklamować?
- co ma być komunikatem reklamowym – hasłem?
- jak ma wyglądać efektywna komunikacja marketingowa (reklama)?
- gdzie należy, a gdzie nie powinno się koncentrować na działaniach marketingowych (reklamowych)?
- na co warto wydać pieniądze, a na co nie, budując wizerunek gabinetu,
- jak wygląda kreacja efektywnych i spójnych działań reklamowo – promocyjnych, adekwatnych do Państwa oferty leczenia, grupy docelowej pacjentów i lokalizacji praktyki,
- jakie znaczenie mają poszczególne media: prasa, radio, telewizja, Internet, a także gadżety – co będzie najlepszym rozwiązaniem dla praktyki?
- co jest priorytetem jeśli chcemy powiększyć liczbę obsługiwanych pacjentów?
- jak znaleźć odpowiedniego pacjenta?
- gdzie i jak prezentować, lub nie ceny usług?
- czy sprzedaż, to efektywny proces, czy tylko okresowe działania?
- jak wybierać tych „właściwych” pacjentów już na etapie pierwszych kontaktów z Państwa praktyką?
Zwrócimy uwagę na to jak ważna jest:
- rola personelu Państwa praktyki,
- jego motywacja i współuczestnictwo na każdym etapie procesu kontaktu z klientem (pacjentem), a także w kreowaniu efektów praktyki,
- jakie rozwiązania wprowadzić w praktyce, aby być maksymalnie efektywnym w kontaktach z pacjentem,
- jakie standardy wdrożyć aby personel miał najlepszą opinię w kontaktach z pacjentami.
Szkolenie pozwoli także zrozumieć dlaczego wydatki na promocje nie zawsze przekładają się na oczekiwane efekty i w jaki sposób to poprawić oraz jakie działania należy podejmować w celu zwiększenia rentowności gabinetu.
Dzięki uczestnictwie w szkoleniu będziecie mogli Państwo podjąć właściwe decyzje, które doprowadzą do: zwiększenia zysków, oszczędności czasu, ograniczenia niepotrzebnych wydatków marketingowych i wzmocnienia pozycji Państwa gabinetu na rynku usług stomatologicznych wraz ze zwiększeniem ilości pacjentów.
PROGRAM SZKOLENIA – dzień 1:
Marketing, czyli profesjonalna promocja gabinetu i usług stomatologicznych.
Jak wykreować odpowiedni wizerunek gabinetu?
Budowanie marki i wizerunku gabinetu
– jak ważna jest marka i wizerunek gabinetu
– inwestycja w budowanie własnej marki i jej rozpoznawalności oraz atrybuty
– określenie grupy docelowej pacjentów oraz wymiarów komunikacyjnych marki praktyki
– działania wzmacniające (osłabiające) oddziaływanie na wizerunek praktyki
– jakie są kryteria efektywnych działań wspierania i zmian wizerunku
Jak opracować plan działań marketingowych i promocyjnych praktyki
– określenie celu działań marketingowych – strategia działań
– dlaczego potrzebujemy planu działań marketingowo-promocyjnych?
– na co zwrócić uwagę i czego się wystrzegać
– jak zaplanować budżet oraz czas działań marketingowo-promocyjnych
Kampania reklamowo-promocyjna praktyki
– charakterystyka i efektywność poszczególnych mediów: prasa, radio, telewizja, Internet
– co jest najbardziej efektywnym działaniem reklamowo-promocyjnym, a co efektownym?
– cel kampanii reklamowej oraz czas i termin trwania
– komunikat kampanii reklamowej/promocyjnej, czyli hasło kampanii
– jak powinna wyglądać strona wizualna kampanii – szereg praktycznych rozwiązań i podpowiedzi
– działania główne i działania wspierające kampanię reklamową (plan taktyczny)
– oddziaływanie i dotarcie kampanii do grup pacjentów
Zmiany w postrzeganiu wizerunku, oferty i usług praktyki przez pacjentów
– jak pielęgnować wizerunek praktyki?
– który z atrybutów marki praktyki należy wzmacniać i jak go pielęgnować?
– wpływ nowoczesnych mediów i portali społecznościowych na postrzeganie praktyki,
– efektywne działania wizerunkowe i ich wpływ na grupę pacjentów.
Przygotowanie ramowego planu promocji gabinetu
– etapy i czas wdrożenia,
– monitoring efektów,
– wprowadzanie zmian.
PROGRAM SZKOLENIA – dzień 2:
Sprzedaż usług stomatologicznych gabinetu.
Jak powiększyć grupę pacjentów i jak ich utrzymać oraz przekonać do najlepszego leczenia?
Zdobywanie i utrzymanie pacjenta czyli PROFESJONALNA SPRZEDAŻ USLUG STOMATOLOGICZNYCH
- jak zwiększyć liczbę pacjentów
- jak przekonać ich do najlepszego leczenia
- profesjonalne, sprawdzone metody
Efektywne budowanie grupy pacjentów gabinetu
- wielowymiarowa charakterystyka grup pacjentów
- jak dotrzeć do rożnych grup pacjentów
- grupa docelowa pacjentów praktyk i jej wielkość
- jak ważna jest cena dla pacjentów i jakie są jej wymiary dla poszczególnych grup
Zdobywanie nowych i utrzymanie obecnych pacjentów
- budowa bazy odpowiednich pacjentów
- zarządzanie baza danych pacjentów
- jak zdobyć najszybciej i najbardziej efektywnie nowych pacjentów
- sposoby dotarcia do grupy docelowej możliwości i zagrożenia
- techniki utrzymania i zdobywania pacjentów, a aspekty opłacalności
- praktyczne działania zwiększające lojalność pacjentów praktyki
Jak należy oferować usługi?
- oferowania usług jako ciągły proces ? praktyczne rozwiązania
- każdy kontakt z pacjentem to możliwość oferowania usług
- jak motywować pacjenta do dodatkowych usług i kto jest decydentem
- zwiększenie efektywności i rentowności praktyki
- jakość czy cena, a może razem?
- wykorzystanie każdej możliwej sposobności i zainteresowania pacjenta
Rola personelu w oferowaniu usług praktyki
- współuczestnictwo na każdym etapie procesu kontaktu z pacjentem,
- wpływ personelu na kreowanie efektów praktyki,
- zasady motywowania personelu, czy wprowadzić system motywacyjny?
- Efektywnośc personelu w kontaktach z klientem,
- jakie standardy wdrożyć, aby pacjent miał najlepszą opinię o personelu?
Wykładowca zaproszony do tego cyklu szkoleń przez wiele lat prowadził duże organizacje, skoncentrowane na wykreowaniu usług, promocji, komunikacji (reklamie). Nadrzędnym celem tych firm było przynoszenie zysku w najbardziej efektywny sposób. Doświadczenia skutecznie wdrożył w budowanie wizerunku i pozycji kilkuset praktyk stomatologicznych min. w Polsce. Bazując na własnych sukcesach oraz najlepszych wzorcach międzynarodowych programów biznesowych dla praktyk stomatologicznych, przygotował unikalne szkolenie.
Koniec z teoriami i trenerami. Czas uczyć się od praktyka.